Tror ni det funkar för en blandad grupp, eller något enklare?
Vi har fått grönt ljus för att organisera ett större kundevent, men jag vill att det ska vara något minnesvärt, inte bara ännu en vanlig middag. Jag läste någonstans om att hyra en privat sommelier för en vinprovning. Det känns lyxigt men ändå avslappnat. Frågan är, tror ni att det passar för en så pass blandad grupp, eller borde vi satsa på något enklare?

Vi gjorde något liknande på ett Kundevent förra året, och det var en hit! Vi anlitade en sommelier som höll en vinprovning, och det blev så mycket mer än bara att dricka vin. Hon berättade historier om olika vinregioner och lärde oss lite om hur man kombinerar mat och vin. Det var avslappnat och fungerade perfekt för att bryta isen bland gästerna. Jag tror att det skulle passa bra även för er.

Det låter som en bra idé, särskilt om du vill skapa en mer intim och engagerande atmosfär. Jag har varit på både formella och avslappnade vinprovningar, och det har alltid fungerat som en perfekt isbrytare. Folk slappnar av när det finns något att fokusera på, som vin och mat. Dessutom lär man sig något nytt, vilket alltid är ett plus. Om ni vill imponera på kunderna och samtidigt få en trevlig kväll, kör på det!

Forumhopp:

Användare som bläddrar i denna tråd:
4 Gäst(er)

Tror ni det funkar för en blandad grupp, eller något enklare?0