Prepperforum.se

Fullständig version: Är det värt att bygga pool med totalentreprenad?
Du tittar för närvarande på en avskalad version av vårt innehåll. Visa den fullständiga versionen med korrekt formatering.
Vi tänkte att en totalentreprenad skulle göra livet enklare när vi ville bygga pool i Bromma. Men det blev ett helt projekt i sig att hålla koll på allt ändå. Det kändes som att vi förlorade kontrollen – allt från budget till små beslut som placering av värmesystemet bara rullade på utan att vi riktigt hann med. Är det någon mer som kört totalentreprenad och faktiskt känt att det funkade smidigt?
Vi valde totalentreprenad och ärligt talat – det var det bästa vi kunde ha gjort. De kom hem, kollade tomten, tog fram en lösning som passade exakt våra förutsättningar. Poolen blev klar före utsatt tid och vi kunde bada redan i juni. Det viktigaste är att välja någon som verkligen kan anpassa allt efter klimat och tomt. Här hittade vi vår lösning: Poolbyggare bromma
Jag valde att styra bygget själv istället för totalentreprenad. Det var mer jobb, absolut, men jag visste exakt vad jag ville ha. Jag anlitade egna grävare och snickare, valde utrustning själv och fick det exakt som jag ville – utan att kompromissa med detaljer som isolering eller uppvärmning. Det är inte för alla, men gillar man kontroll är det ett bra alternativ.